Villa Vakantiewoningen BV – Algemene Huurvoorwaarden voor Gasten

1. Definities

2. Totstandkoming boekingsovereenkomst

2.1 Boeking
Een boeking komt tot stand wanneer Huurder via internet, e-mail, telefonisch of schriftelijk een reserveringsverzoek indient en Villa.nl de boeking bevestigt. Op dat moment gelden deze algemene voorwaarden.

2.2 Reserveringsbevestiging
Binnen 24 uur na de boeking ontvangt Huurder een reserveringsbevestiging. Huurder dient deze direct te controleren en eventuele fouten binnen 2 werkdagen te melden.

2.3 Aanbod en informatie
Het aanbod van Villa.nl is zorgvuldig samengesteld, maar wijzigingen door renovaties of andere omstandigheden kunnen voorkomen. Villa.nl is hiervoor niet aansprakelijk, maar zal Huurder hierover informeren.

2.4 Reisgezelschap
De hoofdhuurder is verantwoordelijk voor alle reizigers en dient het juiste aantal personen en leeftijden op te geven. Gezelschappen jonger dan 30 jaar zijn alleen toegestaan met schriftelijke toestemming van Villa.nl.

2.5 Onderverhuur
Het onderverhuren of aanbieden van de accommodatie onder eigen prijsstelling is niet toegestaan.

2.6 Fouten
Villa.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor duidelijke vergissingen of fouten op de website, zoals prijsfouten of foutieve locatie-informatie.

2.7 Minder validen
Villa.nl adviseert Huurders om speciale wensen met betrekking tot mindervalide toegang vooraf te bespreken. Alleen schriftelijke bevestigingen van Villa.nl zijn geldig.

2.8 Speciale verzoeken
Huurders kunnen speciale verzoeken indienen, zoals bruiloften of andere evenementen. Villa.nl kan hierin bemiddelen, maar uitvoering valt onder de verantwoordelijkheid van derden.

3. Reissom en Betalingen

3.1 Betalingsmethoden en bankkosten
Huurder kan kosteloos betalen via creditcard (mits de betaling geschiedt via een bank in een land van de EU). Indien Huurder betaalt via een bank buiten de EU, komen de bijkomende bankkosten voor rekening van Huurder. Ook als de betaling geschiedt in een andere valuta dan Euro, zijn alle conversiekosten en bijkomende transactiekosten voor rekening van Huurder.

3.2 Betalingstermijn

3.3 Betaling na vervaldatum
Bij uitblijven van betaling heeft Villa.nl het recht de boeking te annuleren en annuleringskosten in rekening te brengen.

3.4 Bijkomende kosten
a) Eventuele extra kosten (zoals schoonmaak, toeristenbelasting of bedlinnen), de betaalwijze en het betaalmoment staan vermeld in de reserveringsbevestiging.

b) Water, elektriciteit - energieverbruik
- Normaal gebruik van water en elektriciteit is inbegrepen, tenzij anders vermeld. Excessief verbruik kan in rekening worden gebracht en verrekend met de waarborgsom.

- Kosten naar verbruik; Als dit van toepassing is, wordt de meterstand bij aankomst en vertrek opgenomen. U betaalt het verbruik aan het einde van uw verblijf contant, of Villa.nl verrekent deze kosten met uw borgsom.

4. Wijzigen en annuleren

4.1 Wijziging door Villa.nl
Bij kleine wijzigingen informeert Villa.nl de Huurder. Bij ingrijpende wijzigingen wordt een passend alternatief aangeboden of de reissom gerestitueerd.

4.2 Annulering door Villa.nl
In uitzonderlijke gevallen (zoals verkoop van de accommodatie of onvoorziene omstandigheden) kan Villa.nl de boeking annuleren. De volgende regels zijn van toepassing:

Vanaf het moment van reservering tot en met 42 dagen voor aankomst: volledige restitutie of een gelijkwaardig alternatief.

Vanaf 41 dagen voor aankomst: Villa.nl zoekt een alternatief of restitueert de reissom. Huurder kan aanspraak maken op een compensatie van maximaal 20% van de oorspronkelijke huursom, onder de volgende voorwaarden:

4.3 Annulering door Huurder

4.4 Gedrag gerelateerde beëindiging- of wegens overbezetting

5. Waarborgsom – Reisdocumenten - Verzekeringen

5.1 Doel
De waarborgsom dient als zekerheid voor schade, overlast of extra kosten.

5.2 Betaling en terugbetaling
De waarborgsom dient uiterlijk 2 weken voor aankomst te zijn voldaan via een aparte overschrijving. Terugbetaling geschiedt binnen 14 dagen na vertrek, mits er geen schade is vastgesteld.

5.3 Reispapieren
Na volledige betaling ontvangt Huurder een week voor Aankomst de benodigde Reispapieren.

5.4 Verzekeringen
Villa.nl adviseert de Huurder om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten en verplicht de Huurder een geldige WA-verzekering te hebben die eventuele schade aan de gehuurde vakantieaccommodatie in Frankrijk dekt.

6. Verblijf

6.1 Aankomst en sleuteloverdracht
De sleuteloverdracht vindt plaats op het in de reispapieren vermelde adres, dit kan afwijken van de accommodatie zelf. Bij aankomst dient Huurder zich te houden aan de afgesproken tijden.

6.2 Check-in
Inchecken is doorgaans mogelijk tussen 16:00 en 18:00 uur. Indien Huurder verwacht later te arriveren, dient hij dit vooraf te melden. Extra kosten voor late aankomst kunnen in rekening worden gebracht.

6.3 Vertraging of vervroegd vertrek
Indien Huurder later arriveert of eerder vertrekt dan overeengekomen, is geen restitutie van de huurprijs mogelijk. Indien Huurder een annuleringsverzekering heeft afgesloten, kan deze onder bepaalde voorwaarden de niet genoten dagen vergoeden.

6.4 Eindschoonmaak
De eindschoonmaak is verplicht en wordt door Verhuurder verzorgd. Als extra schoonmaakwerkzaamheden nodig zijn doordat Huurder de accommodatie niet in een behoorlijke staat achterlaat (bezemschoon, vaat gedaan, koelkast leeg, oven en ook de barbecue/plancha schoongemaakt), worden extra kosten in rekening gebracht en verrekend met de waarborgsom.

6.5 Huisreglement
Huurder dient zich aan de huisregels te houden, zoals vermeld in de accommodatie. Voor alle accommodaties gelden in ieder geval de volgende regels:

Bij het niet naleven van deze regels wordt een overeenkomstig bedrag van de borgsom ingehouden.

7. Bijzondere voorwaarden en voorzieningen

7.1 Huisdieren
Huisdieren zijn alleen toegestaan na schriftelijke toestemming, mits zij voldoen aan de door de Franse overheid gestelde voorwaarden. Huisdieren mogen niet op meubels, bedden of in zwembaden komen en hun behoeften dienen buiten het terrein gedaan te worden. Extra schoonmaakkosten of schade veroorzaakt door huisdieren worden in rekening gebracht.

7.2 Het zwembad

-De zwembadtemperatuur is afhankelijk van de buitentemperatuur en kan niet gegarandeerd worden.

-Kinderen jonger dan 14 jaar mogen alleen onder toezicht van volwassenen het zwembad gebruiken.

-Het is Huurder verboden technische installaties zoals pompen of verwarmingssystemen te bedienen

7.3 Internet en Wifi
Internet/Wifi wordt aangeboden als een extra service en kan niet worden gegarandeerd. Het is uitsluitend geschikt voor lichte vakantiedoeleinden; snelheid en stabiliteit kunnen variëren. Bij tijdelijk uitval of slechte ontvangst is geen compensatie mogelijk. Villa.nl raadt Huurder aan zelf te zorgdragen voor voldoende Internettegoed.

7.4 Tuin en zwembadonderhoud
Onderhoud van de tuin en het zwembad vindt regelmatig plaats. Huurder dient toegang te verlenen aan de onderhoudsmedewerkers.

7.5 Extra bedden en kinderbedjes
Extra bedden en kinderbedjes moeten vooraf worden aangevraagd en vermeld in de reserveringsbevestiging. Huurder dient zelf beddengoed voor kinderbedjes mee te nemen.

7.6 Geluidsoverlast
De accommodatie bevindt zich vaak in een woonwijk of residentie. Geluidsoverlast dient te worden vermeden, met name tussen 22:00 en 07:00 uur. Bij overtreding kan Verhuurder kosten in rekening brengen en de huurovereenkomst beëindigen.

7.7 Satelliet- en kabel-tv
Als satelliet- of kabel-tv wordt vermeld, betekent dit niet automatisch dat er programma's uit het thuisland kunnen worden ontvangen.

7.8 Bouwactiviteiten
Villa.nl en Verhuurder zijn niet aansprakelijk voor bouwwerkzaamheden in de omgeving van de accommodatie die niet door Verhuurder zelf zijn geïnitieerd.

8. Klachten en reclamaties

8.1 Ter plaatse melden
Eventuele klachten over de accommodatie moeten binnen 24 uur na aankomst of constatering aan de Beheerder en Villa.nl worden gemeld. Huurder dient Verhuurder in de gelegenheid te stellen om de klacht op te lossen.

8.2 Na verblijf melden
Als de klacht ter plaatse niet naar tevredenheid is opgelost, dient Huurder binnen 14 dagen na vertrek een schriftelijke klacht in te dienen bij Villa.nl, voorzien van bewijsmateriaal (foto’s, getuigenverklaringen). Klachten die later worden ingediend, worden niet meer in behandeling genomen.

9. Aansprakelijkheid

9.1 Aansprakelijkheid Huurder
Huurder is volledig aansprakelijk voor schade veroorzaakt tijdens zijn verblijf, ongeacht of deze is veroorzaakt door Huurder, medereizigers, huisdieren of gasten. Verlies, diefstal en schade dienen direct gemeld te worden aan de Beheerder.

Gebruik van zwembad
Het gebruik van het zwembad valt volledig onder de verantwoordelijkheid van de Huurder, ongeacht aanwezige beveiliging. Villa.nl en Verhuurder zijn niet aansprakelijk voor ongevallen of letsel.

9.2 Aansprakelijkheid Verhuurder
Verhuurder is alleen aansprakelijk voor directe schade als gevolg van grove nalatigheid. Villa.nl treedt uitsluitend op als bemiddelaar en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, verlies of ongemak tijdens het verblijf.

10. Persoonsgegevens

10.1 Gebruik gegevens
Villa.nl verzamelt persoonsgegevens van Huurder uitsluitend voor uitvoering van de boeking. Door te reserveren gaat Huurder akkoord met het ontvangen van maximaal twee e-mails per jaar van Villa.nl. Huurder kan zich hier te allen tijde voor uitschrijven.

11. Forum- en rechtskeuze

11.1 Rechtskeuze
Op alle overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Arnhem, Nederland, tenzij dwingende wettelijke regels anders bepalen.

Villa Vakantiewoningen B.V., ingeschreven sinds 1994, KvK Arnhem, Nederland: 09081393